Anmäl försäkringsärende direkt online.
Anmäl skada
Hos oss kan du betala med autogiro, faktura eller e-faktura.
Fakturor kommer antingen till Mina sidor eller hem till dig i brevlådan, beroende på om du har valt digital post eller inte. För att betala med e-faktura behöver du kontakta din bank.
Nej, vi tar inte någon extra avgift för att du väljer att dela upp din betalning.
Du får avgift från TFF om du äger ett fordon som är påställt (i trafik) hos Transportstyrelsen, men saknar trafikförsäkring. Ofta beror avgiften på att försäkringen inte har betalats i tid och därför blivit uppsagd. Det kan också vara så att försäkringen har tecknats för sent, alltså inte samma dag som du blev ägare till fordonet. Läs mer hos TFF.
Under 2018 bytte vi plusgironummer från 4129803-5 till 4169000-9. Båda numren går att använda.
Ja det kan du, både dina försäkringsbrev och fakturor finns tillgängliga på Mina Sidor.
Vi har något som kallas säsongsvarierad premie. Det innebär att du betalar lite mer under vår och sommar, än under höst och vinter. Väljer du att dela upp din betalning blir därför summorna lite olika från gång till gång. Men du betalar aldrig mer än din totala årspremie.
Vi har något som kallas säsongsvarierad premie. Det innebär att du betalar lite mer under vår och sommar, än under höst och vinter. Väljer du att dela upp din betalning blir därför summorna lite olika från gång till gång. Men du betalar aldrig mer än din totala årspremie.
Pengarna dras från ditt konto vid varje månadsskifte. Dragningen görs mellan den 28:e och den första vardagen i månaden.
Hur mycket som dras per tillfälle kan du se på autogirobeskedet som du får innan den första dragningen. Du får ett nytt autogirobesked om beloppet ändras.
Vi försöker igen de kommande vardagarna. Om dragningen misslyckas då också, kommer du att få en påminnelse av oss. Av påminnelsen framgår det att vi gör ett nytt försök vid nästa månadsskifte. Då kommer vi även att inkludera det obetalda beloppet. Om även den dragningen misslyckas kommer din försäkring att upphöra.
Ring oss på 0470 201 25 så hjälper vi dig att byta.
Här har vi samlat mer information: Autogiro – så går det till
Det gör du enklast i din internetbank, till exempel när du lägger in din vanliga faktura för betalning. Då visas ett meddelande om att vi stödjer betalning via e-faktura. Svara att du vill byta till det, så kommer din nästa faktura att komma som e-faktura direkt till din internetbank.
Ja, det går bra. Ring oss på 0470-201 25 så hjälper vi dig att ordna det.
Personen som ska betala kommer att få fylla i och signera en blankett. Det blir sedan den personen som får autogirobeskeden från oss, där det står hur mycket pengar som dras och när dragningen görs.
Om du fått sms, mejl eller brev från oss där vi ber dig säkerställa att det finns pengar på ditt autogirokonto innebär det tre saker:
Vad ska jag göra?
Säkerställ att pengarna finns på kontot så fort som möjligt. Vi drar pengarna mellan den 28:e och den första vardagen i månaden, och försöker igen under vardagarna efter det.
Bilsport & MC är sedan 2022 en del av Trygg-Hansa. Därför övergår vi nu till en lösning där Trygg-Hansa hanterar autogirobetalningarna åt oss.
Om du har flera försäkringar hos oss, kan du under en övergångsperiod ha olika betalningsmottagare för olika försäkringar – antingen Trygg-Hansa, eller som tidigare Bilsport & MC/Moderna Försäkringar.