• Hos oss finns betalningsalternativ som passar alla. Du kan välja enligt följande:

    Autogiro
    - helår
    - halvår
    - kvartal
    - månad

    E-faktura
    - helår
    - halvår
    - kvartal

    Brevfaktura
    - helår
    - halvår
    - kvartal

  • Nej, vi tar inte någon extra avgift för att du väljer att dela upp din betalning.

  • Du får avgift från TFF om du äger ett fordon som är påställt (i trafik) hos Transportstyrelsen, men saknar trafikförsäkring. Ofta beror avgiften på att försäkringen inte har betalats i tid och därför blivit uppsagd. Det kan också vara så att försäkringen har tecknats för sent, alltså inte samma dag som du blev ägare till fordonet. Läs mer hos TFF.

  • Under 2018 bytte vi plusgironummer från 4129803-5 till 4169000-9. Båda numren går att använda.

  • Ja det kan du, både dina försäkringsbrev och fakturor finns tillgängliga på Mina Sidor.

  • Vi har något som kallas årsdifferentierad premie. Det innebär att du betalar lite mer under vår och sommar, än under höst och vinter. Väljer du att dela upp din betalning blir därför summorna lite olika från gång till gång. Men du betalar aldrig mer än din totala årspremie.

  • Vi har något som kallas årsdifferentierad premie. Det innebär att du betalar lite mer under vår och sommar, än under höst och vinter. Väljer du att dela upp din betalning blir därför summorna lite olika från gång till gång. Men du betalar aldrig mer än din totala årspremie.

  • Vi drar pengarna förskottsvis från ditt konto den 28:e varje månad. Om den 28:e infaller på en helgdag eller röd dag, drar vi pengarna nästkommande vardag. Hur mycket vi drar per tillfälle kan du se på dragningsbeskedet som vi skickar innan den första dragningen.

  • Vi gör tre nya försök de tre kommande vardagarna. Om även dessa misslyckas kommer du att få en påminnelse av oss. Av påminnelsen kommer det framgå att vi gör ett nytt försök nästa månad den 28:e. Där kommer vi även att inkludera det obetalda beloppet. Om även den dragningen misslyckas kommer din försäkring att upphöra.

  • Välj ett av flera sätt att anmäla autogirobetalning:

    Anmäl snabbt, enkelt och papperslöst via Mina Sidor med ditt BankID.

    Gå till din internetbank och anslut till autogiro där.

    Använd vår autogiroblankett här: Autogiroblankett Bilsport & MC

    Kontakta vår kundservice på 0470 201 25 så får du en länk där du kan signera ett autogiromedgivande med ditt BankID.

    Har du övriga frågor gällande autogiro? Kontakta vår kundservice på 0470 201 25 så hjälper vi dig.

  • När du får hem pappersfakturan av oss, lägg in den för betalning. När du gör det kommer din internetbank att informera om att vi stödjer e-faktura. Klicka på att du vill acceptera det. Följande fakturor kommer därefter att aviseras som e-faktura.

  • Ja, om det ska vara en annan betalare kryssar du i rutan för "annan betalare" på blanketten för autogiromedgivande. Det är viktigt att personen som ska betala försäkringen fyller i uppgifterna och signerar blanketten. Personen kommer därefter att få hem ett dragningsbesked. Du kan även kontakta kundservice för hjälp.

  • Om du fått sms, mejl eller brev från oss där vi ber dig säkerställa att det finns pengar på ditt autogirokonto innebär det tre saker:

    1. Vi lyckades inte dra pengar förra månaden för den försäkring/de försäkringar som du står som betalare för.
    2. Vi kommer att dra pengar för två månader kommande dragning.
    3. Om vi inte lyckas dra pengar, kommer försäkringen/försäkringarna att sägas upp retroaktivt. Det gäller från föregående månad.

    Vad ska jag göra?

    Säkerställ att pengarna finns på kontot så fort som möjligt. Vi drar pengarna den 28:e, eller närmsta vardag därpå. Vi gör ett försök om dagen under de närmsta fyra dagarna, med start den 28:e.