1. Hem
  2. Kontakta oss
  3. Vanliga frågor och svar
  4. Betalning
  5. Jag har fått ett meddelande att se till att ha täckning för autogirodragning

Jag har fått ett meddelande om att se till att ha täckning för autogirodragning

Om du fått sms, mejl eller brev från oss där vi ber dig säkerställa att det finns pengar på ditt autogirokonto innebär det tre saker:

  1. Vi lyckades inte dra pengar förra månaden för den försäkring/de försäkringar som du står som betalare för.
  2. Vi kommer att dra pengar för två månader kommande dragning.
  3. Om vi inte lyckas dra pengar, kommer försäkringen/försäkringarna att sägas upp retroaktivt. Det gäller från föregående månad.

Vad ska jag göra?

Säkerställ att pengarna finns på kontot så fort som möjligt. Vi drar pengarna den 28:e, eller närmsta vardag därpå. Vi gör ett försök om dagen under de närmsta fyra dagarna, med start den 28:e.